Vedr. kundekontroll iht. hvitvaskingsloven.
Hvitvaskingsloven stiller omfattende krav til rapporteringspliktige selskaper om kundekontroll for både nye og eksisterende kunder, herunder legitimering. Denne legitimeringsprosessen tar ofte tid, da kravene til hva som er godkjent legitimasjon er strenge. Kravene innebærer at man må oppsøke en notariuspublicus for å få en bekreftet kopi av sin legitimasjon eller legitimere seg fysisk på kontoret til din leverandør av tjenesten, enten det eksempelvis er advokat, revisor, regnskapsfører eller innen eiendom.

Alle som innehar en rolle/relasjon til en bedrift som er kunde hos oss må være legitimert da legitimering er et krav i gjeldende hvitvaskingsregler.

Vi leverer denne løsningen i samarbeid med Signant som gir muligheten til å legitimere personer i Norge, Sverige og Danmark med bruk av BankID.

Tilgjengelig på bedriftens nettsider
Løsningen innebærer at enkeltpersonene som må legitimere seg ved opprettelse av nytt kundeforhold eller ved endringer i et eksisterende forhold enkelt skal gå inn på bedriftens nettside for å foreta prosessen.

Velg oss som din regnskapsfører i dag, og få en gratis
gjennomgang av ditt regnskap!

Ring 97 33 50 50 KONTAKT OSS